Department of Electrical and Computer Engineering

FAQs

Have a questions?

If you have any question you can ask below or enter what you are looking for!

  • Request for Personal Information Change

  • Late Addition or Withdrawal of Courses

  • Late Registration

  • Special Request for Late Registration Deferment

  • Registration Below the Minimum Requirement

  • Register for Courses that have Overlapping Exam Schedule

  • Maintenance of Project Course Status

  • Request for Deferment of Project Course Status Maintenance

  • Leave of Absence

  • Request for Re-admission

  • Request for Student Status Reinstatement

  • การขอเปลี่ยนข้อมูลส่วนบุคคล

  • การเพิ่ม/ถอนรายวิชาล่าช้า

  • การลงทะเบียนล่าช้า

  • การผ่อนผันการลงทะเบียนล่าช้ากรณีพิเศษ

  • การลงทะเบียนต่ำกว่าเกณฑ์ที่กำหนด

  • ขอลงทะเบียนในรายวิชาที่มีวันเวลาสอบตรงกัน

  • การรักษาสภาพวิชา Project

  • การผ่อนผันการรักษาสภาพวิชา Project

  • การลาพักการศึกษา

  • การขอกลับเข้าศึกษาต่อ

  • การขอคืนสภาพนักศึกษา

Online Request..

Reg KMUTNB

Student Registration System

Contact the Coordinator..

PIMRUTHAI SAIKAOW

Email : pimruthai.s@eng.kmutnb.ac.th
Tel : 0-2555-2000 to 8519

  • Request Form

    Fill out the Google form to request the "Expected Graduation Letter"
    from the department, and wait to receive the document via email.

  • Receive an Email Confirming

    Wait for an email from the department. Once you receive an email confirming the issuance of the certification letter from the department,
    bring a your photo in academic dress, sized 1-1.5 inches, to the department office to request the letter.

  • ยื่นขอเอกสาร

    กรอก Google Form เพื่อยื่นขอ "หนังสือรับรองคาดว่าจะสำเร็จการศึกษา"
    จากภาควิชาฯ และรอรับเอกสารผ่านทางอีเมล์

  • รอรับอีเมล์ตอบกลับ

    เมื่อได้รับอีเมล์ยืนยันการดำเนินการออก "หนังสือรับรองคาดว่าจะสำเร็จการศึกษา" จากภาควิชาฯแล้ว ให้นักศึกษานำ รูปถ่ายนักศึกษาหรือชุดครุยวิทยฐานะขนาด 1-1.5 นิ้ว มายื่นที่หน้าภาควิชาฯ เพื่อติด่อขอรับเอกสาร.

Google Form..

Related Documents..

Contact the Coordinator..

BANDIT JOYBUNDIT

Email : bandit.j@eng.kmutnb.ac.th
Tel : 0-2555-2000 to 8520

  • Request Form

    Fill out the Google form to request the "Certificate of Student Status Letter" from the department, and wait to receive the document via email.

  • Receive an Email Confirming

    Wait for an email from the department. Once you receive an email confirming the issuance of the certification letter from the department,
    bring a your photo in academic dress, sized 1-1.5 inches, to the department office to request the letter.

  • ยื่นขอเอกสาร

    กรอก Google Form เพื่อยื่นขอ "หนังสือรับรองคาดว่าจะสำเร็จการศึกษา"
    จากภาควิชาฯ และรอรับเอกสารผ่านทางอีเมล์

  • รอรับอีเมล์ตอบกลับ

    เมื่อได้รับอีเมล์ยืนยันการดำเนินการออก "หนังสือรับรองคาดว่าจะสำเร็จการศึกษา" จากภาควิชาฯแล้ว ให้นักศึกษานำ รูปถ่ายนักศึกษาหรือชุดครุยวิทยฐานะขนาด 1-1.5 นิ้ว มายื่นที่หน้าภาควิชาฯ เพื่อติด่อขอรับเอกสาร.

Google Form..

Related Documents..

Contact the Coordinator..

BANDIT JOYBUNDIT

Email : bandit.j@eng.kmutnb.ac.th
Tel : 0-2555-2000 to 8520

Causes often arise..

When students enroll in courses outside of their academic year or in courses that do not align with their curriculum, resulting in exam date clashes for the registered courses.

Solutions:

  • Choose to Register

    Students may choose to register for only one of the conflicting courses if they do not wish to proceed with changing the exam date.

  • Change the Exam Date

    If students wish to change the exam date for one of the courses, they should contact the course instructor to request an exam date change. Students must also collect signatures from all classmates in that course to obtain consent for the exam date change. Subsequently, they should submit a formal request to the department.

สาเหตุเกิดจาก..

นักศึกษาลงรายวิชาข้ามชั้นปีของตัวเองหรือลงรายวิชาไม่ตรงกับหลักสูตรของตัวเอง ทำให้รายวิชาที่ลงทะเบียนมีวันสอบตรงกัน

วิธีแก้ไข

  • เลือกวิชาใดวิชาหนึ่ง

    นักศึกษาเลือกลงทะเบียนแค่วิชาใดวิชาหนึ่ง
    (ในกรณีที่ไม่ต้องการเดินเรื่องเพื่อเปลี่ยนแปลงวันสอบ)

  • เดินเรื่องขอเปลี่ยนวันสอบ

    ถ้าต้องการเปลี่ยนแปลงวันสอบของวิชาใดวิชาหนึ่งนั้น ให้นักศึกษาติดต่ออาจารย์ประจำวิชานั้น เพื่อขอเปลี่ยนวันสอบ และรวบรวมลายเซ็นของนักศึกษาทุกคนที่ลงทะเบียนในรายวิชานั้น เพื่อขอความยินยอมในการเปลี่ยนวันสอบ และดำเนินการเขียนคำร้องส่งภาควิชาฯ

Related Documents..

Contact the Coordinator..

KANNIKA NUCHU

Email : kannika.n@eng.kmutnb.ac.th
Tel : 0-2555-2000 to 8520

  • Request Form

    Fill out the Google form to request the "Internship Request Letter" from the department, and wait to receive the document via email. Alternatively, you can contact the department in person to receive the document.

  • Send to Company

    Submit the documents to the company by having the student present the "Internship Request Letter and the internship acceptance" form to the company.

  • Internship Placement Letter

    The student should submit the "internship acceptance" from the company to the department. The department will then process and issue the internship placement letter. The student will receive the document via email from the department afterward.

  • Send to Company

    The student should present the "internship placement letter and the internship evaluation" form received from the department to the company. This completes the process of applying for an internship with the company.

  • Completion of the Internship

    Upon completion of the internship, the student should submit the internship evaluation form from the company to the department.

  • ยื่นขอหนังสือ

    กรอก Google Form เพื่อยื่นขอ "หนังสือขอความอนุเคราะห์นักศึกษาฝึกงาน"
    จากภาควิชาฯ และรอรับเอกสารผ่านทาง Email หรือติดต่อหน้าภาควิชาฯ

  • ส่งหนังสือถึงบริษัท

    "หนังสือขอความอนุเคราะห์นักศึกษาฝึกงานและแบบตอบรับนักศึกษาเข้าฝึกงาน"
    นำไปยื่นให้กับทางบริษัท เพื่อขอความอนุเคราะห์ฝึกงานกับทางบริษัท

  • แบบตอบรับถึงภาควิชาฯ

    นักศึกษานำ "แบบตอบรับนักศึกษาเข้าฝึกงาน" จากบริษัทมายื่นให้กับภาควิชาฯ เพื่อให้ภาควิชาฯ ดำเนินการจัดทำ "หนังสือขอความอนุเคราะห์ส่งตัวนักศึกษาฝึกงาน"
    และรอรับเอกสารผ่านทาง Email จากภาควิชาฯ ในลำดับต่อไป

  • ส่งหนังสือส่งตัวถึงบริษัท

    นักศึกษานำ "หนังสือขอความอนุเคราะห์ส่งตัวนักศึกษาฝึกงานและแบบประเมินผลการของฝึกงาน" ที่ได้รับจากภาควิชาฯ ไปยื่นให้กับทางบริษัท เป็นการสิ้นสุดขั้นตอน
    การขอเข้าฝึกงานกับทางบริษัท

  • แบบประเมินถึงภาควิชาฯ

    หลังจากจบการฝึกงานให้นักศึกษาดำเนินการนำ "แบบประเมินผลการของฝึกงาน"
    จากบริษัทมายื่นให้กับภาควิชาฯ

Google Form..

Related Documents..

Contact the Coordinator..

BANDIT JOYBUNDIT

Email : bandit.j@eng.kmutnb.ac.th
Tel : 0-2555-2000 to 8520